Przejdź do głównej zawartości

Szkoła średnia - Co teraz ?

Ostatnio największy problem Gimnazjalistów . Testy napisane , za półtora miesiąca koniec Gimnazjum i co dalej ?
Pamiętam ten problem , od 1 gimnazjum zastanawiałam się co będzie dla mnie najlepsze :
Liceum , Technikum a może Zawodówka? 
Stereotypy mówią że Technikum i Zawodówka to szkoły bez przyszłości tam chodzą osoby o mniejszych ambicjach  , a według mnie nie !

Jak ja to analizowałam gdy wybierałam  ? 

Liceum - wybieramy profil który możemy po 3 latach zmienić na studiach i uczymy się najważniejszych rzeczy przygotowujących do matury, nie masz innych dodatkowych przedmiotów ( 1 rok - 12-14 przedmiotów , 2 klasa - 6-7 przedmiotów aż do 3 klasy ).Z materiałem się nie w leczysz tylko lecisz z lekcji na lekcje. Liceum to dobry pomysł jeżeli chcemy iśc na 100% na studia , jedyny minus to że jeżeli nie zdamy matury to co wtedy?

Technikum - 4 lata , studia też można zmienić ale w Technikum przygotowany jesteś na dany kierunek który możesz mieć do końca swojego życia , oczywiście jeśli zdamy testy zawodowe które dzielą się na 2 lub 3 części .By zdać dany kierunek trzeba mieć 50 % z praktyki  , 75 z teorii czy tam na odwrót zawsze  z tym się mylę. Jeżeli decydujemy się na technikum to posiadamy też miesięczne praktyki oraz więcej przedmiotów. Największy plus to według mnie że nie biegnie się tak bardzo szybko z materiałem.
Wychodząc ze szkoły możesz mieć wykształcenie średnie , jeżeli nie zdasz masz jeszcze papierek Technika danego kierunku.

Zawodówka - 3 lata , bez matury. Praktyki 3 razy w tygodniu 2 dni chodzenia do szkoły.
Osoby które tam chodzą nie znaczy , że są gorszę. Największym minusem jest brak matury , lecz osoba uczęszczająca do Zawodówki  uczy się praktycznie co jest wielkim plusem który według mnie brakuje w Technikach.

Co ja wybrałam ? 
Ja 2 lata temu wybrałam Technikum . Z mojego punktu widzenia nie żałuję wyboru szkoły. Czasem bywa ciężko jak to w szkołach . Z roku na rok przekonuje się do tego kierunku i wydaje mi się że dobrze wybrałam. Kierunek na jaki chodzę - Technik Organizacji reklamy , mało spotykany i się nie dziwie .
W tym kierunku jest tyle przedmiotów że nie wiadomo co ja wybiorę jak pójdę na studia.Jeszcze 2 lata ale szybko to zleci moi znajomi z rocznika już za rok matury , czas zdecydowanie za szybko leci ;o

A wy gdzie chodzicie do szkoły czy dopiero myślicie nad wyborem ? 
Napiszcie mi  czy żałujecie wyboru , interesuje się takimi rzeczami więc jak macie jakieś przemyślenia piszcie w komentarzu mogę coś dopisać :)
Miłego dnia



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

2021- nadchodzę !

  Halo 2020, w końcu się kończysz. Nareszcie ! Ten rok był z jednej strony ok, z drugiej masakryczny. Tyle się złych rzeczy działo... Covid-19, jest  rok już z nami, a my coraz bardziej mamy go dość... Zdrowie nie te, wszystko takie szare. Nie spodziewałam sie,że 1 rok magisterki będę przesiadywała przez monitorem laptopa, a na zajęcia na 8:00 rano będę odbywała w łóżku włączając Teamsa o 7:50. Tyle planów na ten rok, widząc po tym co się dzieje na swiecie, nie wiem czy warto póki co tworzyć sobie plany na ten 2021 ??  Pożegnałam w tym roku mojego psa- tego się w ogóle nie spodziewałam i dalej a nim tęsknie. Wiem tyle, nie męczysz się już co dla mnie jest najważniejsze. Decyzja była ciężka, ale wiem ,że dobrze postąpiliśmy z rodzicami Coś milego w tym roku?  - Obrona na 5 -dostałam się na magisterkę -byłam nad morzem i w górach  Coś się działo pozytywnego w ten straszny rok. Siłownia.... no cóż zamykają i otwierają co chwile a moja kondycja ciągle słaba. 62.3 kg...

2 szansa?

Co ja narobiłam, ludzie to prawda. Jak coś tracisz to dopiero doceniasz... Poprzedni weekend spowodował,że osoba która się o mnie starała,była, akceptowała moje humorki i naprawdę kochała chyba już na zawszę znikła z mojego życia... Inni mi mówią,olej żyj dalej...Inni natomiast poczekaj aż napisze pierwszy i daj tą drugą szanse. Chyba nie napisze już, albo napisze jak już zycie od nowa sobie ułoży beze mnie. Piszę i na samą myśl zbierają mi się łzy.. Co chwilę patrzę czy jest, czy napisze czy kogos nowego w znajomych ma i czy ktoś jest lepszy ode mnie. Chore... Pomimo tego,że chce dać tę drugą szanse boję się. Szczególnie ze obok są osoby które czekają aż wbiją na jego tor a tak naprawdę chyba nikt nie wbije na ten nasz tor. Ciągle o tym myśle,że może faktycznie to powinien być on ? 6 lat znajomości to przecież nie może tak zniknąć. 7 miesięcy czekania, starania się. Przyjeżdzanie czy to deszcz czy to śnieg. 24 róże, wspieranie, wkurzanie,obrażanie. Chyba to jest normalne, siela...

Żegnaj 2019, witaj 2020!

Witam nowy 2020 rok... Jaki był 2019?  Hm... Po ciężkim dla mnie 2018 roku , ten rok był zdecydowanie szalony. Trzy postanowienia, które sobie dałam, niestety tylko 1 zrealizowałam w całości. Poznałam wiele nowych osób, które otworzyły mi oczy na niektóre sytuacje. Uczę się na błędach i co najważniejsze, próbuje walczyć z moimi załamaniami oraz niską samooceną. Rok ten pozwolił mi również zaufać od nowa mężczyźnie, na którym na prawdę mi zależy. Mam nadzieję,że zostanie to tak na długo i że nie zostawi mnie na chwile tak jak w tym roku. Studia dały mi ostro w kość, ale jestem już prawie na końcu tej trzyletniej przygody. Zaczęłam również sobie dorabiać na różnych akcjach jako hostessa. Suma którą uzbierałam bardzo mnie satysfakcjonuje. Odwiedziłam miejsca takie jak: -Pobierowo -Zakopane -Wrocław Czego oczekuje od tego 2020 roku ?  Zdecydowanie wytrwałości, mniej załamań oraz stresu. Zniwelowanie strachu przed tym,że zostanę sama. Bardzo chcę być spoko...